Conform prevederilor Art. 13, lit. c) din Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, în vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în munca şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, printre alte obligaţii, înainte de începerea oricărei activităţi, angajatorul trebuie să obţină autorizaţia de funcţionare din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă.
Dacă nu sunteţi angajator – persoană fizică, persoană juridică sau asociaţie familială – care are obligaţia să ceară înmatricularea în Registrul Comerţului, autorizația se obține prin intermediul Inspectoratului Teritorial de Muncă, în baza Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006 .
Se eliberează de către ITM, compartimentul SSM, gratuit. În legea SSM-ului, la anexe, este un formular care trebuie completat pentru această autorizație. Este nevoie de o cerere la ITM și declaratia pe proprie raspundere, pentru eliberare autorizatie pe linie de SSM.
Asociațiile sunt organizații nonprofit!